31 marca, 2019

Coś optymistycznego – wiosna!

Choć pogoda nas w marcu nie rozpieszcza, a temperatury zmieniają się jak w kalejdoskopie, to przyrody nikt nie oszuka – ma swoje prawa. Jest wiosna i już! Oczywiście widać to najbardziej w ogródkach, w których pojawiają się tchnące optymizmem i radością kolory jej zwiastunów. Na razie nieśmiało, ale z każdym dniem widać tam coraz więcej żółtych, niebieskich czy fioletowych wiosennych kwiatów. Przyglądam się codziennie moim rabatkom i uśmiecham się do rozchylających się płatków cebulic, pierwiosnków, szafirków, hiacyntów czy kwiatków miodunki. Serce się raduje, poprawia się nastrój, że mam przed sobą kolejny piękny rok do przeżycia. A między kwiatkami widać też obudzone słońcem pszczoły. One z kolei cieszą się, że wreszcie będzie można zebrać coś do ula, posilić się i zrobić zapasy, które im potem podkradamy. Przypominam, że miód, to naturalny antybiotyk, zespół wielu witamin i mikroelementów tak potrzebnych dla naszego zdrowia. A pszczoły zapylające rośliny pozwalają na istnienie naszego życia na Ziemi. Dlatego trzeba o nie dbać! 

Poniżej uchwyciłam na zdjęciach piękne kolory wiosennych kwiatków i nimi się z Wami dzielę. Dla poprawy nastroju i dobrego humoru!!!

KROKUSY
PIERWIOSNKI
CEBULICE

STOKROTKI OGRODOWE
KROKUSY
HIACYNT
BARWINEK
FORSYCJA
GĘSIÓWKA
GĘSIÓWKA
SZAFIRKI
MIODUNKA PLAMISTA
 Te wieloletnie wyrosły same. A poniższa kolekcja kolorowych bratków dołączyła do nich niedawno!






 PRAWDA, ŻE ZARAZ PRZYJEMNIEJ!


2 komentarze:

  1. Mój ogród należy do tych zimnych z powodu i klimatu i sporego zacienienia, a zatem więcej w nim zieleni niż kolorów. Kilka kupek cebulowych rozkwita później ale za to posadziłam sporo kolorowych bratków, które tak jak u Ciebie cieszą moje oczy i pozwalają cieszyć się wiosną. Pozdrawiam wiosennie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Również przesyłam kolorowe, wiosenne pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń

Jeśli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem komentuj jako użytkownik anonimowy. Możesz wtedy dodać swój podpis i wszystko OK. Dziękuję też wszystkim komentującym za odwiedzenie mojego boga:)