27 lipca, 2024

Wakacje nad morzem – Dąbki.

 

Podczas mojego, już dość długiego życia, odwiedziłam nad naszym pięknym morzem wiele wakacyjnych miejsc. Były to mniejsze miejscowości i duże kurorty. I kilkanaście takich wypoczynkowych miejscówek opisałam na podstronie NAD MORZEM, by ułatwić innym decyzję, czy właśnie w takie miejsce chcą przyjechać. W przeciągu tych lat zmieniło się tam na pewno wiele, bowiem zwiększyła się ilość i jakość bazy noclegowej, jest więcej turystycznej infrastruktury i innych atrakcji, dzięki którym przyjemniej się tam wypoczywa. Nie zmieniło się jednak położenie morza, długość i szerokość plaż oraz odległość od miasta (choć czasem hotele i apartamentowce atakują agresywnie plażę, a nawet wydmy!).




Dziś kolejna nadmorska miejscówka – Dąbki.

Leżą one siedem kilometrów od Darłowa, więc okolica usiana jest atrakcjami dla lubiących nie tylko wypoczynek bierny, ale i zwiedzanie. Dodatkową atrakcją jest położenie, bowiem Dąbki leżą zarówno nad morzem jak i nad jeziorem – jeziorem Bukowo. Ponieważ w okolicy odkryto złoża leczniczego torfu, to mają ono status wsi uzdrowiskowej i znajdziemy tu kilka sanatoriów, dzięki którym miejscowość funkcjonuje przez cały rok.



Dąbki są bardzo nowoczesne i zadbane. Jeśli jednak się dobrze rozejrzymy znajdziemy tu kilka domów w szachulcowej zabudowie pamiętające XIX wiek. Mnóstwo tu bazy noclegowej o różnym standardzie, mnóstwo punktów gastronomicznych i sklepów. Szczególnie ładnie jest tam, gdzie zaczyna się mierzeja oddzielająca morze od jeziora. Wzdłuż jeziora wiedzie drewniana ścieżka spacerowa, choć korzystanie z niego nie jest zachęcające. Najlepiej czują się w nim kaczki i widać, że to ich miejsce. Wokół wiele małej architektury, zadbanej roślinności i knajpek.







Tu też jest nowoczesne Centrum Sportów Wodnych. Dalej możemy powędrować aleją joggingową o długości 7 kilometrów na punkt widokowy łączący jezioro z morzem, albo udać się nad morze. Oddziela nas od niego lasek i pas wydm.




Ale jeśli już wyjdziecie na plażę na pewno uznacie, że jest ona jedną z najładniejszych nad naszym morzem. Jest długa, szeroka, czyli nie zatłoczona, nie zasypana ogródkami piwnymi i punktami gastronomicznymi. Te znajdują się przy wejściach na wydmy.




My pojechaliśmy tam z Darłówka, w którym wypoczywaliśmy, wynajętym turystycznym pociągiem i powiem Wam, że Dąbki bardzo mi się podobają, choć nie tak, jak Darłówko, którego rozległe położenie nad morzem powoduje, że nie jest tam tłoczno. Tak było w ubiegłym roku w sierpniu i teraz, na początku lipca. Innych atrakcji na miejscu i w okolicy też nie brakuje.




To była kolejna rekomendacja naszych nadmorskich miejscówek, a Wam które miejsca nad Bałtykiem najbardziej się podobają?


16 komentarzy:

  1. Bałtyk z białymi i rozległymi plażami ma swój urok, jego linia brzegowa jest bardzo zróżnicowana są klify, wydmy i kamienne wybrzeża. W Dąbkach zdarzyło się nam być kilka lat temu, plaża jest zachwycająca szeroka i piaszczysta i co najważniejsze można znaleźć spokojne miejsce. Takie trochę ustronne miejsca lubimy najbardziej. Miłej niedzieli, pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Plaża jest długa, więc ustronność gwarantowana. A myślałam, że takich już nad Bałtykiem nie ma.
      Serdeczności zasyłam na kolejne wakacyjne dni:)))

      Usuń
  2. W Dabkach ani w Darlowku nie bylam . Po przeczytaniu Twojej relacji jestem pewna ze spodobaloby mi sie tam i mojej rodzinie. Nad Baltykiem bylam tylko pare razy;moje ulubione plaze sa nad Atlantykiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z atlantyckich najfajniejsza była w marokańskim Agadirze. Ale nasze nadbałtyckie też bardzo lubię:)))

      Usuń
  3. Szczerze powiem, że nad morze nie jeżdżę co nie znaczy, że nie byłam, bo byłam wiele razy raczej na wycieczce lub w sanatorium. Gdybym jechała na wypoczynek to z pewnością poza sezonem, ale nie wiem gdzie, bo wydaje mi się że większość klimatycznych miejscowości jak Krynica Morska bardzo się zmieniła. Kiedyś latem byłam w przez miesiąc w Unieściu, gdzie nie było nic tylko cudna plaża i opuszczona jednostka wojskowa a w sąsiednim Mielnie huk ludzi, głowa przy głowie. Moje ulubione miejsce to Słowiński Park Narodowy, ale to oczywiście do oglądania a nie na pobyt. Buziaki przesyłam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Darłówko, bo tam nawet w sezonie nie było tłumów, a morze i miejscówka super!
      Pozdrowionka:)))

      Usuń
  4. Usiu, piękna jest Twoja relacja i zdjęcia. Chętnie bym odwiedziła Dąbki bo byłam tu lata temu. A tak w ogóle to marzy mi się wyjazd nad Bałtyk. Nabrałam ogromnej ochoty oglądając Twoją podstronę - Morze.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może jakieś informacje ci się Lusia przydadzą. Jeśli tak będzie, to będę bardzo szczęśliwa.
      Całusy przesyłam 😘

      Usuń
  5. Lubię nasze polskie plaże nad Bałtykiem. Być może w tych miejscowościach nie będę, ale przynajmniej byłam w nich z Tobą i przyjemnie spędziłam czas.
    Uściski :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię nasze morze i plaże. Jeszcze mam kilka do zobaczenia. W sierpniu będę jeszcze w Dźwirzynie.
      Pozdrowionka zasyłam:)))

      Usuń
  6. Ciekawa relacja. Plaża powiedziałabym, że prawie pusta jak na ciepłe lato. Fajny ten drewniany pomost po którym można spacerować wzdłuż jeziora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogólnie bardzo zadbana miejscowość. Wtedy wiało, dlatego plaża była dość pusta, ale jest długa i pomieści wielu wypoczywających:)))

      Usuń
  7. Ja uwielbiam Sopot i Gdynię i cały Półwysep Helski. Tam też pomimo tłoku można znaleźć dzikie plaże, do których dociera niewielu. Posiadanie dostępu zarówno do morza jak i do jeziora to dobrodziejstwo, Dąbki mają się z czego cieszyć. W polskich nadmorskich kurortach bywam rzadko, pomijając Trójmiasto, czytanie o nich na blogach jest dla mnie niemal egzotyką 🙂.
    Balkonowe uściski i buziaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie myślałam, że nasze nadmorskie kurorty mogą być dla kogoś egzotyczne. Podoba mi się to określenie. Powiało wielkim światem...
      Dzięki Monia:)))

      Usuń
  8. Moim ulubionym miejscem nad morzem jest Białogóra. Mam stamtąd mnóstwo pięknych wspomnień. A że plaża jest nieco oddalona od centrum, nad morzem jest dość spokojnie nawet w sezonie. Ostatnio nawet sobie tak myślałam, że jak będę w Polsce, to chcę się wybrać na taką jednodniową wycieczkę właśnie do Białogóry.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tam jeszcze nie dojechałam, ale dzięki za polecenie:)))

      Usuń

Jeśli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem komentuj jako użytkownik anonimowy. Możesz wtedy dodać swój podpis i wszystko OK. Dziękuję też wszystkim komentującym za odwiedzenie mojego boga:)