12 grudnia, 2021

Gdańsk wieczorową porą.

 

Jest kilka takich miast w Polsce, które odwiedzam częściej, bo właśnie tam, ze względu na ciekawe położenie i długą historię, panuje niesamowity klimat i jest mnóstwo wspaniałych atrakcji do zobaczenia. Jednym z takich miejsc jest Gdańsk. Miasto już od dziesięciu stuleci leży tam, gdzie królowa polskich rzek kończy swój bieg. Opisałam je już na blogu (TUTAJ), jednak nigdy nie dane mi było zwiedzać go po zmroku. Niedawno miałam taką okazję i zgodnie z oczekiwaniami się nie zawiodłam, bowiem w blasku wieczornych iluminacji gdańskie ulice, place, kamieniczki z przepięknymi fasadami, mosty, bramy i inne, liczne atrakcje wyglądają niesamowicie! Zwiedzanie zaczęłam późnym popołudniem, gdy jeszcze było widno, a potem, gdy zaczęło się ściemniać miasto dawkowało mi powoli swoje niezwykłe piękno. Sami zobaczcie!


ULICA DŁUGIE POBRZEŻE Z LEWEJ STRONY MOTŁAWY,
Z PRAWEJ NOWA ZABUDOWA WYSPY SPICHRZÓW.

SPICHRZE NAD MOTŁAWĄ.

BUDYNKI NARODOWEGO MUZEUM MORSKIEGO. 

JEDEN Z SYMBLI MIASTA - ZABYTKOWY ŻURAW PORTOWY.

BRAMA MARIACKA PROWADZĄCA DO NAJBARDZIEJ KLIMATYCZNEJ ULICZKI - MARIACKIEJ.

NIEZWYKŁE DETALE ARCHITEKTONICZNE ULICY MARIACKIEJ,
W TLE BAZYLIKA MARIACKA.

BURSZTYNOWA ULICZKA - MARIACKA.

PRZEPIĘKNA BRAMA ZIELONA PROWADZĄCA
DO REPREZENTACYJNEGO PLACU DŁUGI TARG I ULICY DŁUGIEJ.

RATUSZ GŁÓWNEGO MIASTA Z PRZEPIĘKNĄ,
KOLOROWĄ WIEŻĄ.

MONUMENTALNA FASADA RATUSZA.

BUDYNEK RATUSZA TRUDNO OBJĄĆ
 OBIEKTYWEM.

NASTĘPNY SYMBOL MIASTA - POMNIK NEPTUNA.

PRZEPIĘKNA ARCHITEKTURA - DWÓR ARTUSA.

WYCHYLAJĄCA SIĘ ZZA KAMIENIC BAZYLIKA NMP.

JEJ WYGLĄD I OGROM ROBIĄ WIELKIE WRAŻENIE.

OGROM I PIĘKNO BAZYLIKI WIDAĆ TEŻ W ŚRODKU.

NIEZWYKŁY WYGLĄD KAMIENIC PRZY DŁUGIM TARGU.

LICZNE ZDOBIENIA I MALUNKI NA KAMIENICACH
ZDECYDOWANIE NIE POZWALAJĄ NA SZYBKI SPACER.

FANTAZYJNE WEJŚCIE DO JEDNEJ Z KAMIENIC.



ULICA DŁUGA ZAKOŃCZONA ZŁOTĄ BRAMĄ.

TA SAMA ULICA Z WIDOKIEM NA RATUSZ.





RATUSZ I POMNIK NEPTUNA PO ZMROKU.



BRAMĄ ZIELONĄ WRACAMY ZNÓW NAD MOTŁAWĘ.

DŁUGIE POBRZEŻE - SPÓJRZCIE, CZY O ZMROKU NIE JEST  PIĘKNIEJ!

NOWA ZABUDOWA WYSPY SPICHRZÓW Z MNÓSTWEM
KAWIARENEK I RESTAURACJI TEŻ WYGLĄDA BAJECZNIE!

TE SPICHRZE TEŻ BARDZIEJ MI SIĘ PODOBAJĄ W NOCNEJ ODSŁONIE.


I jeszcze film na zakończenie tego pięknego spaceru po Gdańsku skąpanym pod koniec dnia w blasku latarń i elektrycznych podświetleń. I trochę gdańskiego klimatu w tle. Ja do dziś jestem zachwycona! 




A Wy jak uważacie?


29 komentarzy:

  1. Ja uważam tak jak Ty, Gdańsk jest cudny i zachwyca o każdej porze roku. Dla mnie to jedno z najpiękniejszych polskich miast, uwielbiam je za architekturę i niesamowty klimat. Twoje zdjęcia odzwierciedlają magię tego miasta i ukazują jego piękno. Bardzo podobają mi się Twoje gdańskie kadry a szóste jest wyjątkowe za sprawą ciekawej perspektywy. A Gdańsk to takie miasto któremu ciemność tylko dodaje magii i uroku. Pozdrawiam jeszcze z Litwy. Uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się w stu procentach! Jest piękne i niezwykle klimatyczne.
      Wielkie dzięki! Samych przyjemności tam, na Litwie 😘

      Usuń
  2. Dzięki Tobie odbyłam cudowny spacer ! Bardzo lubię Trójmiasto, jednak najpiękniejszy pod każdym względem jest Gdańsk. Nie wędrowałam nigdy o zmroku gdańskimi uliczkami, dlatego widzę co straciłam. Priorytetem zawsze było dla mnie poznanie zabytków, historycznych miejsc, muzeów. Może zdobędę się na odwagę i też zaliczę taką fantastyczną przechadzkę ? Dziękuję i serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś zwiedzałam Wrocław wieczorową porą podczas tamtejszego jarmarku i bardzo mi się to podobało! Teraz Gdańsk, bo ta tajemnicza, wieczorna atmosfera jest niesamowita. Kolejne marzenie zrealizowane!!!
      Pozdrawiam grudniowo:)))

      Usuń
  3. Bardzo lubię Gdańsk, przez ostatnie 40 lat bywałam tam dość regularnie, ostatnio rzadziej, ale sentyment mam ogromny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię to miasto! Jest w zdecydowanej czołówce moich ulubionych:)))

      Usuń
  4. Och, ja już dawno nie spacerowałam po Gdańskiej starówce w takich okolicznościach. Nie dość, że po zmroku, to jeszcze z jarmarkiem bożonarodzeniowym w tle. Pięknie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, miałam cały komplet gdańskich przyjemności! Wiedziałam, że będzie fajnie, ale nie przypuszczałam, że aż tak!!!

      Usuń
  5. Gdańsk jest bez wątpienia jednym z najpiękniejszych miast ale zawsze byłem w ciągu dnia. Tego wieczornego spaceru i wyjątkowego klimatu zazdroszczę. Żona w szpitalu i na blogi wpadam na chwilę. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się bardzo cieszę, że zrealizowałam swoje marzenie o wieczornych odwiedzinach w Gdańsku. Klimat jest naprawdę niesamowity!
      Trzymam kciuki za zdrowie żony i pozdrawiam grudniowo:)))

      Usuń
  6. Gdański jest jednym z najpiękniejszych miast. Uwielbiam go za architekturę i za klimat, jaki tu panuje. Spacer jego bajecznymi uliczkami i niezwykłymi zakątkami każdego zachwyci. Jestem oczarowana Twoimi wieczornymi kadrami.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! To wielka przyjemność fotografować takie piękne miejsca. Same w kadr wchodzą, a potem nie wiadomo, które zdjęcie zatrzymać, bo wszystkie ładne. Tutaj też był problem, które wybrać do wpisu, dlatego się ich sporo nazbierało:)
      Zasyłam pozdrowionka:)))

      Usuń
  7. Byłam raz w Gdańsku, piękna architektura, okazałe budowle robią wrażenie, jeszcze podświetlane na świątecznie :) Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  8. Kochana
    Dziękuję za tę wirtualna podróż do Gdańska😃🚢
    Byłam, w tym malowniczym mieście dawno temu i krótko.
    Serdeczności przedświątecznych moc przesyłam😘🍀💚🌲

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miasto jest coraz ładniejsze. Byłam kilka razy na przestrzeni wielu lat i ciągle mnie czymś nowym zaskakuje.
      Pozdrawiam grudniowo:)))

      Usuń
  9. Przepiękne zdjęcia <3. Do Gdańska mam zbyt daleko, żeby często tam witać ale może kiedyś uda mi się zobaczyć to miasto wieczorową porą. Szczecin mi się udało i też był przepiękny :). Warszawa tak samo. Zupełnie inne miasto :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wieczorem wszystkie wyglądają inaczej i ładniej, bo upiększa je gra świateł! Są też bardziej tajemnicze i klimatyczne:)))

      Usuń
  10. Gdańsk zdecydowanie skradł moje serce. Zrobiła pani bardzo dużo zdjęć, wszystko dobrze opisane, super. Jaki przypadek, że pisałyśmy teraz akurat o tym samym! :)

    Pozdrawiam serdecznie :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wszystko przez jarmark bożonarodzeniowy! Widać, jak bardzo są one popularne!
      Zdróweczka, kochana:)))

      Usuń
  11. A ja tak stoję pośrodku. Gdańsk ani mnie nie zniechęcił do siebie ani też jakoś nie skradł mojego serca, że pragnę tam wracać. Hmm.. Może to kwestia ilości ludzi, która jak przystało na duże miasto jest zawsze? Nie wiem.. A może wynika to z tego, że nie lubię wracać do miejsc, gdzie już byłam? Tak czy inaczej, lubię oglądać Gdańsk na zdjęciach, bo jako miasto jest bez wątpienia piękne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, ludzi, a raczej turystów to ci tam dostatek! I nieważne, czy to lato, czy zima. Podczas naszej wizyty trudno było znaleźć miejsce w kawiarenkach czy restauracjach. Może to dlatego, że była sobota? Ale klimat fantastyczny!

      Usuń
  12. Serdecznie Ci dziękuję Urszulko...szczególnie za ulicę Mariacka...
    :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda, że historię widać tu na każdym kroku? Niezwykła architektura i klimat!!!

      Usuń
    2. Całkowicie się z Tobą zgadzam.
      :-)

      Usuń
  13. Miałam kiedyś okazję być w Gdańsku o wschodzie słońca, ta magia, gra świateł na kamieniczkach...Zachwycam się tym do dziś i oglądam zdjęcia. Gdańsk jest cudny i miło było powspominać z Tobą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja o wschodzie słońca jeszcze Gdańska nie podziwiałam, ale podsunęłaś mi ciekawy pomysł. Muszę zapamiętać!

      Usuń

Jeśli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem komentuj jako użytkownik anonimowy. Możesz wtedy dodać swój podpis i wszystko OK. Dziękuję też wszystkim komentującym za odwiedzenie mojego boga:)