19 września, 2019

Skansen Miniatur Szlaku Piastowskiego w Pobiedziskach.


Gdybyście kiedyś przejeżdżali starą „piątką” z Poznania do Gniezna, to warto zatrzymać się w Pobiedziskach, bowiem znajduje się tu interesujące miejsce. To Skansen Miniatur Szlaku Piastowskiego, który 1998 roku ufundowało sobie miasto na 950-lecie jego istnienia. Ciekawy pomysł i piękny prezent!


PRZED KATEDRĄ POZNAŃSKĄ.

Jest tu nieduży ogród, otoczony palisadowym ogrodzeniem, w którym umieszczono miniatury ponad trzydziestu obiektów historycznych i sakralnych z okresu średniowiecza, fragmenty zabudowy miast: Poznania i Pobiedzisk oraz inne ciekawe budowle znajdujące się na historycznym Piastowskim Szlaku.










Wykonane są one w skali 1:20 z trwałych materiałów z ogromną pieczołowitością i dokładnością, niektóre nawet z materiałów identycznych jak oryginalne. Umieszczone są ciekawie między drzewami i krzewami, których część również jest zminiaturyzowana. Wygląda to bardzo atrakcyjnie! Do każdego obiektu prowadzą chodniki, a obok stoją opisujące je tablice. Ładnie zagospodarowano to miejsce, choć teraz pod koniec suchego lata część roślinności jest już trochę przygaszona.


RYNEK POZNAŃSKI Z RATUSZEM .


RATUSZ POZNAŃSKI.

POMNIK LESZKA BIAŁEGO I TORY KOLEJKI WENECKIEJ.

Wszystkie prezentowane obiekty są bardzo ciekawe, jednak największy podziw budzą te największe, czyli Rynek w Poznaniu oraz katedra poznańska i gnieźnieńska. Niesamowita precyzja wykonania! Widać wszystkie, nawet najmniejsze detale poszczególnych budowli.


DETALE KATEDRY POZNAŃSKIEJ.

KATEDRA GNIEŹNIEŃSKA.

Jest tu Mysia Wieża, o której niedawno pisałam, zespół pałacowy w Czerniejewie i Rogalinie, osada w Biskupinie, zagroda ze Skansenu w Dziekanowicach i klasztor w Mogilnie. Jest też miejscowy Rynek z sąsiadującą z nim świątynią oraz wiele innych, ciekawych obiektów znajdujących się na Szlaku Piastowskim. Na końcu parku znajdziemy drewnianą wieżę z punktem widokowym, z którego rozciągają się piękne widoki na jezioro i okolicę.


KLASZTOR W MOGILNIE.

PAŁAC W ROGALINIE.

ZESPÓŁ PAŁACOWY W CZERNIEJEWIE.

BIBLIOTEKA RACZYŃSKICH.

ZAGRODA WIEJSKA W DZIEKANOWICACH.

OSADA Z BISKUPINA.

RYNEK W POBIEDZISKACH. 

KOŚCIÓŁ ŚW. MICHAŁA W POBIEDZISKACH.



KOŚCIÓŁ ŚW. MAŁGORZATY W KOŚCIELCU KUJAWSKIM.

DWÓR W KOSZUTACH.

MYSIA WIEŻA W KRUSZWICY.

PIĘKNA SCENA, JAK Z OBRAZU. 

Skansen Miniatur w Pobiedziskach to interesujące miejsce, bowiem na tej niedużej powierzchni można zobaczyć w pigułce nie tylko geograficzne miejsca części Szlaku Piastowskiego, ale spotkać się też odległą historią naszego kraju. Przed skansenem jest bezpłatny parking, obiekt przyjmuje turystów przez cały rok, a ceny biletów to 8 i 7 zł. Polecam!


23 komentarze:

  1. Kochana
    Raz byłam w parku miniatur, ale nie w Pobiedziskach.
    W Gnieźnie byłam, a w Poznaniu już nie.
    Szkoda, bo nasz kraj, to wiele cudnych, malowniczych zakątków, zabytków, parków przyrody.
    Piękna miałam podróż Urszulko 😀
    Pozdrowionka zostawiam już weekendowe, serdeczne i z uśmiechem🤗🌺❤️☕

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdążyłam przed wyjazdem serdecznie Ci podziękować:)
      Cieszę się, że możemy razem zwiedzać urocze i ciekawe zakątki naszego kraju:)
      Również pozdrawiam weekendowo i do usłyszenia:))))

      Usuń
  2. Byłam w kilku parkach miniatur zawsze się nimi zachwycam :D. Taka szybka miniaturowa podróż, przy której cieszę się jak dziecko. Tego jeszcze nie miałam okazji zwiedzić ale na pewno nadrobię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skansen czynny jest przez cały rok, ale polecam Ci wstąpić tu wczesnym latem, kiedy roślinki, szczególnie te miniaturowe są ładnie rozkwitnięte. Miniatury i one robią tu niesamowitą robotę:)
      Dzięki i pozdrawiam:))))

      Usuń
  3. Też podziwiałam te miniaturowe zabytki w Pobiedziskach. Poznański Ratusz, Rogalin czy biblioteka Raczyńskich niesamowicie dużo pracy kosztowały. Ciężko umocować małe elementy tych różnych miniatur. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapomniałam dodać. Piękny obraz :) ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To był fajny pomysł z tymi miniaturami, można dokładnie je obejrzeć z bliska:) Wyglądają niesamowicie:)
      A z tym obrazem... takie miałam skojarzenie patrząc na piękną przyrodę:)
      Jutro wyjeżdżam na Bałkany, więc do usłyszenia po powrocie:) Pozdrawiam:)))

      Usuń
    2. Ulu, życzę udanej wyprawy, miłych przeżyć i pięknych zdjęć :), na które czekam :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Fantastycznie wygladają te miniaturki, byłam tem kiedys z wycieczka szkolna :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że widziałaś te miniatury na własne oczy:) Żadne zdjęcia nie pokażą tego, co się czuje oglądając je:)
      Pozdrawiam serdecznie:))))

      Usuń
  6. Ja w tym miejscu nie byłam ale projekt jest bardzo ładny zdjęcia również.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! U Ciebie też na pewno takie atrakcje bywają:)
      Może kiedyś też podobne opiszesz:)
      Pozdrawiam:))))

      Usuń
  7. Parków miniatur przybywa, my byliśmy w Kowarach i Inwałdzie a tego nie znam, więc z uwagą pooglądałem. Pozdrawiam i udanej podróży na Bałkany :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z kolei nie oglądałam tych wymienionych przez Ciebie, więc cieszę się, że mogłam Ci pokazać te w mojej okolicy:)
      Dzięki za życzenia! Wrócę z nowymi wrażeniami i zdjęciami:) Do usłyszenia:))))

      Usuń
  8. Ech Urszulo, wróciłam z podróży i z nieukrywana przyjemnością skorzystałam z Twojego zaproszenia do Skansenu Miniatur Szlaku Piastowskiego. Podobnie jak moi poprzedni komentatorzy, parki miniatur zwiedzałam, jednak moim ulubionym parkiem jest France Miniature w Élancourt we Francji. Pisałam o nim w którymś poście na blogu.
    A w ostatnią niedzielę byłam w niewielkim Parku Miniatur Zabytków Podlasia. Takie parki to zacna inicjatywa...
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, zacna inicjatywa, taki przedsmak do zachęcenia i zobaczenia prawdziwego obiektu:)
      My się zgrałyśmy fajnie w czasie i mamy dwa skanseny:) A tego francuskiego, który z przyjemnością bym zobaczyła nie mogę u Ciebie poszukać! Poproszę o bliższe namiary:)
      Zasyłam poweekendowe pozdrowienia:)))

      Usuń
    2. Znalazłam ,mam w tym poście
      http://ewa-naprzeciwszczciu.blogspot.com/2014/02/normandia-mont-saint-michel.html
      Buziaki :)

      Usuń
  9. Skansen czy Park Miniatur jest niesamowity. Nie byliśmy w nim, ale znamy go już ze zdjęć i opowiadań rodziców. Parki miniatur mają w sobie też ten urok, że można zobaczyć w jednym miejscu coś co może nie zostanie zdobyte przez nas podczas całego życia. I z drugiej strony, taki park jest inspiracją i planowaniem podróży aby zobaczyć dany budek, obiekt w skali 1:1.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak jest! Tak samo myślę:)
      Dzięki, pozdrawiam ciepło w ten chłodny dzień:)))

      Usuń
  10. Można się poczuć jak Liliput :).
    I zwiedzić kawałek Polski spacerując.
    Bardzo fajne miejsce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajne porównanie, ale to prawda! Dokładnie, jak w Krainie Liliputów:)
      Dzięki za ten trafiony komentarz:) Pozdrawiam serdecznie:)))

      Usuń
  11. Bardzo ciekawe miejsce pokazałaś. Byłam dwa razy w takich parkach, ale nie w tym.
    Może kiedyś i tam dotrę :)
    Moc pozdrowień posyłam.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten jest najbliżej ode mnie, o moich rejonach piastowskich, więc przyjemność tym większa:)
      Zasyłam serdeczności:) Pa:)))

      Usuń

Jeśli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem komentuj jako użytkownik anonimowy. Możesz wtedy dodać swój podpis i wszystko OK. Dziękuję też wszystkim komentującym za odwiedzenie mojego boga:)