27 stycznia, 2022

Szrenica w styczniu. Szklarska Poręba.

 

Szklarska Poręba to jedno z najpiękniejszych miejsc na Dolnym Śląsku. Położona na zboczach Karkonoszy i Gór Izerskich ma doskonały klimat i cudne widoki. Jeden wpis z letniego wypoczynku w tej miejscowości już zamieściłam TUTAJ, a dziś kilka fantastycznych krajobrazów jej najwyższego szczytu – Szrenicy. Latem jest tu pięknie, co widać w poprzednim wpisie, ale zimą wprost bajecznie! Zobaczcie jak wygląda ten karkonoski szczyt otulony białym puchem, z oszronioną roślinnością, skąpany w styczniowym słońcu, z błękitnym niebem i walczącymi z nim szarymi chmurami. Czyż nie bajkowo! Brakuje tylko Królowej Śniegu, chociaż… to nie ta bajka. Tutaj rządzi Duch Gór – Karkonosz, zwany też Liczyrzepą. To jego królestwo!  Takie bajkowe, a jednak nie zaczarowane…


SZRENICA W STYCZNIU.





























Za oknem ostatnio wietrznie, buro i ponuro, przynajmniej u mnie, więc niech te cudne, zimowe krajobrazy z południowego krańca Polski poprawią nam nastrój!!!


30 komentarzy:

  1. Przepiękne widoki Urszulko!
    Bardzo Ci za nie dziękuję:-)
    A u mnie też paskudnie dzisiaj....

    OdpowiedzUsuń
  2. Wydało się co było Twoją pierwszą tegoroczną destynacją 🙂. Nie wiem czy bardziej zazdroszczę Ci tych widoków czy śniegu i niebieskiego nieba, które Ci towarzyszyło na Szrenicy, najbardziej prawdopodobne jest, że zazdroszczę wszystkich trzech rzeczy, które wymieniłam. Kadry z takim niebem sprawiają, że od razu robi się jaśniej na sercu. U mnie też zimno dzisiaj i wieje bardzo silny wiatr, dawno takiej wichury nie widziałam. No i od rana ciemno ale do tego już się przyzwyczaiłam. Moc przeserdecznych pozdrowień i uścisków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapomniałam dodać, że zrobiłaś piękne zdjęcia. Z chęcią wskoczyłabym w któreś z nich nawet teraz, w piżamie i wełnianych skarpeciorach🙂

      Usuń
    2. No to powiem Ci, że byś niemiłosiernie zmarzła, bo wiało porządnie. Zresztą jak zwykle 🙃
      Wyjazd był krótki, ale zobaczyłam sporo. Były też inne wypady 😊 Jestem bardzo tym uradowana 😃
      Pięknego weekendu 😘 Ja odpoczywam, bo moi kierowcy w pracy 😉

      Usuń
  3. Taki oto wiersz gwarowy "Uroki zimy" wpadł mi w oko:

    Od Świętego Morcina
    zacyna się u nos zima.
    Świat zacarowany
    śrybno biołe polany.
    Wysło słonecko i świat
    się blinko i złoci i mieni
    syćko jest biołe niewinne
    bez fałeśnyk cieni…
    Idem se ubocom
    przed samiućkim raniem
    i patrzem na syćkie smrecki
    i drzewa, śniegiem okutane.
    Kie słonecko wstanie
    to piykno ogrzeje
    ciepły wiater holny
    syciućko owieje.
    I zaś się widok zmieni
    na gmy nad holami
    corne dyscowe chmury
    ponad nami.
    Ciepłe słonecko się śmieje,
    kormiem się hol piyknościom,
    biołym zacarowanym światem
    i jego niewinnościom.
    Autor: skorusa

    Pozdrawiam ciepło :) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak ulał w temacie. Piękny wiesz wyszukałaś. Fajna jest ta gwara góralska, ładnie opisuje zimę w górach. Choć czytanie nie jest łatwe 😉
      Pozdrawiam Ewuniu 😘

      Usuń
  4. Nie przepadam za zimą, za zimnem i szarymi burymi dniami. W tej zimowej degrengoladzie pani zima jednak potrafi zachwycać swoją szatą i wystrojem wnętrz. Skrzący śnieg w promieniach słońca wygląda bajecznie, szkoda tylko, że nie można wyczarować bajki o dwunastu miesiącach by gdzieś zakwitły kwiaty i było można zbierać poziomki. :)
    Szklarska Poręba ma swój urok, ale mnie nie powaliła na kolana. Za to okolice miasta są piękne i czarujące. Szrenica, wodospady Szklarki, Kamieńczyka, trasy narciarskie i cudowne widoki na góry i pagórki. Pozostaje tylko chłonąć piękno Karkonoszy i Gór Izerskich.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tam jeżdżę dla tych widoków, cudnego dla mnie powietrza i tych licznych atrakcji dookoła. Tu bonus - bajkowe zimowe krajobrazy 😊
      Pozdrawiam Dorotka 😘

      Usuń
  5. Pięknie! Powspominałam z żalem, ze już tak dawno mnie tam nie było...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawt chwila dla takich widoków wystarczy, kiedy za oknem szaro-buro:)))

      Usuń
  6. Wszyscy się tą Szklarską Porębą zachwycają, a ja tam nie widzę nic nadzwyczajnego. Karkonosze uwielbiam, są niezwykle malownicze, ale niestety do Szklarskiej Poręby się chyba nie przekonam. Byłam tam parokrotnie i zawsze tak samo, bez zachwytów. Za to Szrenica bajkowa. Wdrapywałaś się o własnych siłach czy kolejką? Bo pamiętam, że szlak był dość stromy i jakoś sobie go zimą nie wyobrażam.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szklarska jako miejscowość rzeczywiście może nie zachwycać, ale widoki, powietrze, bliskość atrakcji rewelacyjne. Dla nich tam przyjeżdżam. Na Szrenicę oczywiście wyciągiem, wystarczył mi wietrzny spacer na szczycie.
      Pięknego weekendu 😘

      Usuń
  7. Koniec stycznia, a takie bajkowe krajobrazy tylko w górach.Bardzo fajne się oglądało i trochę zazdrość mnie zżera, bo urlopu brak. Dla tych co pozostają w mieście - kicha. U nas wieje, leje i do niczego to podobne. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się udało tylko na weekend, ale pogoda idealna się trafiła. W porównaniu z tym co u nas, to prawdziwa bajka.
      Mimo wszystko pięknego weekendu 😊

      Usuń
  8. Przepięknie <3 Faktycznie bajkowo i magicznie. W Szklarskiej byłam tylko latem. W ogóle, choć do gór mam niedaleko nigdy nie podziwiałam tego typu widoków. Jestem raczej letnim stworzonkiem, choć może warto się przełamać dla tego piękna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie lepiej wędruje się tam latem, zimą jest mniej przyjemnie. Ale dla takich widoków warto! I pojawiają się tam wcale nie tak często. Nam się udało! Też wolę tam spędzać lato, ale gdy za oknem jest to co jest, przynajmniej u mnie, to trzeba sobie zrobić jakąś odskocznię od szarości:)))

      Usuń
  9. OMG
    Przecudne, wprost bajkowe krajobrazy i oczywiście wspaniałe zdjęcia. Oglądam kolejny raz i zachwycam się zimowymi widokami. Marzę o takim wyjeździe. Niestety, mogę jedynie wirtualnie odbyć taką podróż.
    Ślę moc serdeczności i pozdrowień:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś fajnego dla poprawienia humoru i nastroju w takie szaro-bure dni, jak te ostatnie, przynajmniej u mnie!

      Usuń
  10. Przecudne zimowe krajobrazy, aż chciałoby się podreptać biały, ośnieżonym szlakiem. A zdjęcia miodzik ;) profesjonalne :) Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcające krajobrazy i szlaki, ale dreptać nimi to ciężkie zadanie 😉
      Wielkie dzięki, kochana 😘

      Usuń
    2. A gdyby tak na świeżym śniegu zrobić orła? :)) Oj, to byłaby zabawa! Przecież w każdym z nas jest coś z dziecka ;) :D

      Usuń
    3. Im starsi, tym więcej mamy z dziecka 😉 Ale czemu nie?

      Usuń
  11. Piękna za i piękne widoki. Nigdy nie byłam w tych okolicach :) u mnie ma południu Norwegii zimy nie ma... Za oknem wiosna już bo słonecznie kazdego dnia, tylko
    zimno... pozdrawiam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas raczej szaro-buro i ponuro. Czasem tylko trochę słoneczka, a w górach nastrój mi się poprawił, bo było biało i czysto!
      Pozdrowionka:)))

      Usuń
    2. To prawda że każdy wyjazd stawia na nogi i dodaję energi :) ka zimy nie lubię ale jal mam okazję gdzie się wybrać zima to też jadę :) kal są takie widoki jak na Twoich zdjęciach to jest jak w bajce :)

      Usuń
  12. U mnie też buro i ponuro, trzeba się dobrze trzymać by wiatr nie porwał. Za to Twoje zdjęcia tak profesjonalne i piękne, aż miło popatrzeć. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam te widoki i myśl o możliwości spędzania aktywnie czasu na stoku.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem komentuj jako użytkownik anonimowy. Możesz wtedy dodać swój podpis i wszystko OK. Dziękuję też wszystkim komentującym za odwiedzenie mojego boga:)