21 marca, 2018

Wypoczynek nad morzem – Jarosławiec i Sarbinowo.

Nad naszym morzem wypoczywałam wiele razy, zawsze w wakacje, bo wtedy miałam wolne. Zwiedziłam wiele kurortów od Świnoujścia do Krynicy Morskiej. Podzielę się więc z Wami moimi odczuciami z pobytów w poszczególnych miejscach. Jako że były to miesiące wakacyjne, najczęściej trafiałam na ładną pogodę. Może miałam szczęście, może to ostatnio coś się w aurze poprzewracało! Ale zawsze odpoczęłam i zawsze kąpałam się w Bałtyku, choć woda czasem miała tylko 16 stopni (prawie mors). Zawsze też zwiedzałam miejscowość, w której byłam oraz jej okolicę. W kolejnych postach będę wyszczególniać niektóre kurorty nadmorskie oraz atrakcje, których można tam doświadczyć. Dziś kolej na Jarosławiec i Sarbinowo. 
JAROSŁAWIEC

To ładna miejscowość, ale z wąską plażą w jednej części, na której jest sporo umocnień. Jest też przystań rybacka z nieciekawymi zapachami. Ta część miasta leży blisko morza, dzielą je tylko falochrony. Z pozostałej części Jarosławca należy dojść nad morze alejkami otoczonymi sklepami, punktami gastronomicznymi (polecamy rozrywkową Tawernę Piracką) i straganami, dalej przez sosnowy las i wydmy. Tu plaża jest szersza. W Jarosławcu jest wiele pensjonatów, drewnianych domków, które rosną na potęgę oraz luksusowych hoteli z basenami. Dla każdego coś odpowiedniego! Jest tu też, oczywiście, latarnia morska. Znajduje się ona w centrum miasteczka, przy ładnym placu. Z jej platformy widokowej widać morze i piękną okolicę. Można korzystać tutaj z wielu atrakcji: Aquaparku, które mieści się w hotelu Panorama Morska, ale wszyscy chętni mogą z niego korzystać oraz Muzeum Bursztynu z pięknymi zbiorami i multimedialną historią powstania tego kamienia. Znajduje się ono w ładnym drewnianym obiekcie, a zbiory są wspaniale wyeksponowane i opisane. Można też zwiedzić pobliskie miejscowości Darłowo lub Ustkę. Wielki plus to to, że droga ze Sławna prowadząca nad morze nie była zatłoczona, bowiem na jej końcu nie ma wielkich kurortów. Nieduży, ale rozrastający się Jarosławiec jest wart polecenia, choć turystów tu bardzo dużo! To bardzo atrakcyjne miejsce! 





NIE UPRAWIAMY PARAWANINGU!!!




AQUAPARK PRZY HOTELU PANORAMA MORSKA.














SARBINOWO

Sarbinowo polecam z całego serca, choć tu też zrobiło się tłoczno, ale niewiele kurortów leży tak, jak ten – nad samym morzem. Oddziela je od niego tylko mocny mur, a domy pobudowane za nim mają wspaniałe widoki – morze i szeroka, długa plaża, na której dla wszystkich wystarcza miejsca. Wędrując nią w lewo dochodzimy do Gąsek. To również miejscowość wypoczynkowa. Można tam zwiedzić zabytkową, 50-metrową latarnię morską. Z góry roztacza się wspaniały widok na okolicę. Od Sarbinowa odchodząc plażą w prawą stronę możemy dojść do Chłopów, kolejnej spokojnej miejscowości wypoczynkowej. A jeszcze dalej jest Mielno, jeden z atrakcyjniejszych kurortów nad Morzem Bałtyckim, z tarasami widokowymi i promenadą położonymi nad umocnieniami morskimi. Stąd wspaniałe tu widoki! Jednak miejscowość jest niemiłosiernie zatłoczona. A na plaży nie było gdzie igły wcisnąć! Okolicę objechaliśmy na rowerach i mogliśmy porównać jej walory wypoczynkowe. Z tego rejonu wybieramy Sarbinowo!!!


5 komentarzy:

  1. Serwis www.pobierowo.com.pl to gwarancja wielu ciekawych informacji. Przed wyjazdem na mój urlop wiele razy odwiedzałem tę stronę. Warto sprawdzić!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za informację. Już z niej korzystałam!

      Usuń
  2. Jak polskie morze to tylko poza sezonem. Wtedy ma swój największy urok.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy wpis. Pomocne informacje

    OdpowiedzUsuń

Jeśli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem komentuj jako użytkownik anonimowy. Możesz wtedy dodać swój podpis i wszystko OK. Dziękuję też wszystkim komentującym za odwiedzenie mojego boga:)