08 marca, 2018

Wypoczynek nad morzem – Rewal, Niechorze, Pogorzelica, Kołobrzeg.

Nad naszym morzem wypoczywałam wiele razy, zawsze w wakacje, bo wtedy miałam wolne. Zwiedziłam wiele kurortów od Świnoujścia do Krynicy Morskiej. Podzielę się więc z Wami moimi odczuciami z pobytów w poszczególnych miejscach. Jako że były to miesiące wakacyjne, najczęściej trafiałam na ładną pogodę. Może miałam szczęście, może to ostatnio coś się w aurze poprzewracało! Ale zawsze odpoczęłam i zawsze kąpałam się w Bałtyku, choć woda czasem miała tylko 16 stopni. Zawsze też zwiedzałam miejscowość, w której byłam oraz jej okolicę. W kolejnych postach będę wyszczególniać niektóre kurorty nadmorskie oraz atrakcje, których można tam doświadczyć. Dziś będzie to Rewal, Niechorze, Pogorzelica i Kołobrzeg. 

REWAL
To miejscowość gminna, z wybrzeżem klifowym. Morze i zachody słońca podziwiamy tu z ciekawych widokowych platform. Schodkami schodzimy na plażę.  Miejscowość jest coraz piękniej zagospodarowywana turystycznie, są atrakcyjne skwerki, romantyczne alejki (Aleja Róż i Zakochanych) z ławeczką Małego Księcia i Róży oraz Romea i Julii. Jest wiele pensjonatów i hoteli, ale jest tu spokojniej, niż w większych kurortach. Idąc plażą w lewą stronę możemy podziwiać coraz wyższe wybrzeże klifowe, aż dojdziemy do Trzęsacza. Są tu ruiny gotyckiego kościółka, którego większość zabrało już morze. Wrócić można ścieżką na klifie, z której są też wspaniałe widoki. Z Rewala odjeżdża ciuchcia Retro na kółkach, którą można dostać się do pobliskiego Niechorza i Pogorzelicy. 













NIECHORZE
Jest małą miejscowością, z bardzo atrakcyjną bazą hotelową. Część jej położona jest bezpośrednio przy szerokiej, długiej plaży, na której każdy znajdzie dla siebie miejsce, a część oddzielona jest od niej lasem sosnowym i wydmami. Największą atrakcją jest 45-metrowa latarnia morska z połowy XIX wieku, jedna z najpiękniejszych nad polskim morzem. Po pokonaniu 200 stopni latarni, z platformy widokowej można podziwiać wspaniałą okolicę. Niedaleko znajduje się też ciekawy Park Miniatur Latarni Morskich polskiego wybrzeża w skali 1:10. Jest tu wiele ośrodków oferujących pobyt w drewnianych domkach, willach, pensjonatach i ośrodkach wypoczynkowych. Niechorze uważam za szczególnie atrakcyjne miejsce na nieprzeludniony wakacyjny wypoczynek.














POGORZELICA
To mała wioska, której część wypoczynkowa położona jest wzdłuż głównej szosy. Po obu jej stronach jest stary las sosnowy, a w nim umieszczono ośrodki dla turystów. Większość to drewniane domki letniskowe, choć luksusowe hotele z bogatą ofertą też tu się pojawiają (np. Sandra SPA). Po przejściu przez pachnący las i przez dość wysokie wydmy wyłania nam się morze z szeroką, czystą plażą. Jest to bardzo spokojne miejsce do wakacyjnego wypoczynku, w dodatku, bardziej niż gdzie indziej, w zgodzie z naturą. 















KOŁOBRZEG
Przebywając nad morzem należy również odwiedzić Kołobrzeg – znany kurort, z piękną, szeroką i długą plażą, portem, latarnią morską, molo, mnóstwem ośrodków wypoczynkowych i sanatoryjnych, zabytków i innych różnych ciekawostek turystycznych. Jest to bardzo atrakcyjne miasto, ale turyści przybywają tu tak tłumnie, że dla mnie jest tam za ciasno. Wolałam więc tylko to piękne miasto zwiedzić i wrócić do spokojniejszych miejsc!



4 komentarze:

  1. Świetna wycieczka, te rejony są mi bardzo dobrze znane:) Ja też staram się zwiedzać nadmorskie kurorty. Świetnie też sprawdzają się tu deski sup. Jak wybieracie się nad morze, to warto taką zabrać. Na stronie www.gosup.pl takie dostaniecie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłem wiele lat temu w Niechorzu i była to mała miejscowość bardzo spokojna bez tłoków na plaży. Teraz odpowiedziałem ją w tym roku i jest bardzo rozbudowana, zatrzęsienie ludzi i ogólnie dość tłoczno i za hałaśliwie w sezonie. Dawniej nie było tam takiego ogromu osób.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak na przyszłość, to polecam odwiedzić https://www.tawernapodwodnikiem.pl/ Nigdzie indziej nie mają tak dobrego jedzenia jak tutaj.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie warto odwiedzić Latarnie morską w Niechorzu - jedna z najpiękniejszych

    OdpowiedzUsuń

Jeśli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem komentuj jako użytkownik anonimowy. Możesz wtedy dodać swój podpis i wszystko OK. Dziękuję też wszystkim komentującym za odwiedzenie mojego boga:)