04 kwietnia, 2018

Wypoczynek nad morzem - Łeba i Władysławowo.


Nad naszym morzem wypoczywałam wiele razy, zawsze w wakacje, bo wtedy miałam wolne. Zwiedziłam wiele kurortów od Świnoujścia do Krynicy Morskiej. Podzielę się więc z Wami moimi odczuciami z pobytów w poszczególnych miejscach. Jako że były to miesiące wakacyjne, najczęściej trafiałam na ładną pogodę. Może miałam szczęście, może to ostatnio coś się w aurze poprzewracało! Ale zawsze odpoczęłam i zawsze kąpałam się w Bałtyku, choć woda czasem miała tylko 16 stopni (prawie mors). Zawsze też zwiedzałam miejscowość, w której byłam oraz jej okolicę. W kolejnych postach będę wyszczególniać niektóre kurorty nadmorskie oraz atrakcje, których można tam doświadczyć. Dziś Łeba i Władysławowo. 

ŁEBA

To bardzo atrakcyjnie położona miejscowość między Jeziorami Sarbsko i Łebsko oraz nad rzeką Łebą. Jest miastem portowym i z przystanią jachtową. Miejscowość leży wzdłuż szosy prowadzącej nad morze, więc czasem dojście nad morze zajmować może nam sporo czasu. Chyba, że mieszkamy w okolicy ulicy Nadmorskiej, wtedy wystarczy pokonać las, wydmy i wyjść na piękną, długą i szeroką plażę. Jest tu wiele różnego rodzaju ośrodków wypoczynkowych, na każdą kieszeń. My mieszkaliśmy w domkach Ośrodka „Relaks” z krytym basenem, z którego byliśmy bardzo zadowoleni. W mieście jest wiele atrakcji, którymi można ubarwić wypoczynek: Muzeum Motyli, Bursztynu, Parki Rozrywki, Muzeum Wyrzutni Rakietowych, największy w Polsce zielony labirynt. Jest wiele restauracji i kawiarenek. Można stąd też popłynąć na wycieczkę morską. Można również zwiedzić ciekawą okolicę (np. latarnia morska Stilo). Jednak największą atrakcją dla mnie jest teren Słowińskiego Parku Narodowego z ruchomymi wydmami, które tworzą unikatowy w Europie przepiękny, pustynny krajobraz. Z najwyższej z wydm – Łąckiej Góry (42 m n.p.m.) rozciąga się wspaniały widok na okolicę. Jak już wspomniałam odległości do atrakcji są tu dość spore, jednak można je pokonać często kursującymi busami lub ekologicznymi meleksami. Naprawdę wspaniałe miejsce, warte odwiedzenia!!!














WŁADYSŁAWOWO

Rewelacyjny kurort nadmorski, z wieloma atrakcjami, portem, a przede wszystkim ze wspaniałą długą i szeroką plażą. Niestety, aby do niego dotrzeć od naszej strony należy objechać Trójmiejską Obwodnicę, a potem pokonać zatłoczoną często trasę prowadzącą do Władysławowa. Zatłoczenie wynika z tego, że wszystkie miejscowości przy niej leżące mają status wypoczynkowych. Więc ten dwudziestokilometrowy odcinek od Redy jest niczym Zakopianka. Ale jak już dojedziemy, to jest co podziwiać. Pięknie położona miejscowość, pełna zieleni, parków i z takimi atrakcjami, jak Aleja Gwiazd Sportu i ośrodkiem szkoleń olimpijskich w dzielnicy Cetniewo. Poza tym blisko stąd do położonej na klifie (najwyższy to 33 metry) Jastrzębiej Góry, do której można dotrzeć ciuchcią. Jej trasa wiedzie wzdłuż wybrzeża i latarni morskiej w Rozewiu, więc to dodatkowe atrakcje. W drugą stronę od Władysławowa można zwiedzić atrakcyjne miejscowości położone na Mierzei Helskiej. Tu również jest doskonałe miejsce do uprawiania sportów wodnych, bowiem wschodnia część miejscowości leży nad spokojną Zatoką Pucką. Więc każdy znajdzie coś dla siebie! Władysławowo to zdecydowanie warte polecenia miejscówka na wakacyjny wypoczynek!!!  


SZEROKA, DŁUGA, PIĘKNA PLAŻA.
WIECZÓR KASZUBSKI W OŚRODKU PALEO.
I COŚ DO ŚMIECHU.
WIZYTA W FOKARIUM NA HELU.
POKAZ KARMIENIA I HIGIENY FOK - ZAINTERESOWANIE OGROMNE.

A tu znajdziecie inne miejscówki nad naszym morzem:



2 komentarze:

Jeśli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem komentuj jako użytkownik anonimowy. Możesz wtedy dodać swój podpis i wszystko OK. Dziękuję też wszystkim komentującym za odwiedzenie mojego boga:)