11 lutego, 2018

Wypoczynek nad morzem – Świnoujście.

Nad naszym morzem wypoczywałam wiele razy, zawsze w wakacje, bo wtedy miałam wolne. Zwiedziłam wiele kurortów od Świnoujścia do Krynicy Morskiej. Podzielę się więc z Wami moimi odczuciami z pobytów w poszczególnych miejscach. Jako że były to miesiące wakacyjne, najczęściej trafiałam na ładną pogodę. Może miałam szczęście, może to ostatnio coś się w aurze poprzewracało! Ale zawsze odpoczęłam i zawsze kąpałam się w Bałtyku, choć woda czasem miała tylko 16 stopni (prawie mors). Zawsze też zwiedzałam miejscowość, w której byłam oraz jej okolicę. W kolejnych postach będę wyszczególniać niektóre kurorty nadmorskie oraz atrakcje, których można tam doświadczyć. Zaczynam od Świnoujścia – położonego najdalej na zachód nadmorskiego polskiego miasta i pobliskich Międzyzdrojów.


ŚWINOUJŚCIE

To moja ulubiona miejscowość ze względu na urokliwe położenie na 44 wyspach (największe to: Wolin, Uznam i Karsibór) i wiele innych atrakcji. Aby dotrzeć do centrum należy skorzystać z przeprawy promowej, co stanowi nie lada atrakcję. Potem urokliwymi ulicami, wśród osiedli i dużej ilości zieleni docieramy do strefy nadmorskiej, w której mieszczą się piękne, zabytkowe kamienice, domy zdrojowe, sanatoria i hotele. Od morza oddziela je promenada i zabytkowy Park Zdrojowy.
















Plaża jest szeroka i ciągnie się na odległość kilku kilometrów, aż do granicy z Niemcami. To też miasto portowe i można stąd wypłynąć statkami spacerowymi do pobliskich niemieckich, cesarskich uzdrowisk: Ahlbeck, Heringsdorf oraz Bansin. Potem atrakcyjną promenadą wrócić na piechotę do Świnoujścia. To kilkanaście kilometrów. Stąd wypływają też duże pasażerskie promy do Szwecji (piękny widok z plaży, gdy taki mocno oświetlony kolos wyłania się wieczorem z portu), a wodoloty do Szczecina. Mnóstwo możliwości! Jest tu też sporo zabytków: piękne kościoły, XIX-wieczne forty z twierdzami, muzea i najwyższa na polskim wybrzeżu latarnia morska.  Są tutaj także złoża wód leczniczych, stąd wiele obiektów sanatoryjnych. Turystów jest tu dużo, szczególnie tych zza najbliższej granicy.  
















A morze jest cudowne, cieplejsze niż w innych rejonach Polski. Świetna miejscówka na wakacje, choć dojazd promem znacznie wydłuża czas trwania podróży, więc często dojeżdża się do Świnoujścia samochodem od strony Niemiec. Można przyjechać też pociągiem lub autobusem i do centrum przeprawić się promem pasażerskim. Też atrakcyjnie! Polecam!!! Zdjęcia miejscowości mam sprzed kilku lat, a ponieważ dzieje się tam dużo i dużo się zmienia na lepsze i ładniejsze, więc aktualne fotki przysłały mi mieszkanki Świnoujścia – moje znajome: Kasia i Dorota. Dziękuję Wam za ich udostępnienie!


MIĘDZYZDROJE

To nieduża miejscowość nadmorska z ładną, szeroką plażą, deptakiem i dużą bazą hotelową. Dla turystów sporo atrakcji w mieście: Gabinet Figur Woskowych, Bałtycki Park Miniatur, muzea, oceanarium, planetarium. Do zwiedzenia kaplica Stella Matutina Sióstr Boromeuszek oraz piękny kościół św. Piotra Apostoła z XIX wieku. W pobliżu jest park linowy i pokazowa zagroda żubrów. Pojechać można też na wzgórze Gosań z największym klifem nad Morzem Bałtyckim, skąd rozciąga się wspaniała panorama na zatokę. Największą jednak atrakcją miasta jest piękne molo (najdłuższe betonowe w Polsce – 395 metrów) oraz ciekawa, obsadzona pięknymi kwiatami w lecie - Aleja Gwiazd. Dużo tu celebrytów, stąd ceny są tutaj dość wysokie. Ale miejsce ciekawe! I dojazd łatwiejszy, choć nowa ekspresowa trójka często wygląda, jak… „zakopianka”. Ale dla chcącego … Niestety Międzyzdroje na blogu bez zdjęć, też za wiekowe. 

5 komentarzy:

  1. Podczas wypoczynku na plaży warto zapatrzeć się w leżaki z drewna bukowego. Idealnie sprawdzają się w ciepłe upalne dni i przede wszystkim są trwałe

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć! Morze jest piękne, owszem. Natomiast ja myślę o wycieczce do Krakowa w najbliższym czasie. Możesz polecić mi jakiś sprawdzony nocleg? Może miałaś okazję zatrzymać się tutaj http://www.hotelsecesja.pl ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Urlop nad morzem to zawsze dobre rozwiązanie o każdej porze roku. Dużo ciekawych miejsc do zwiedzania

    OdpowiedzUsuń
  4. Świnoujście to zdecydowanie jedno z moich ulubionych miast nad morzem

    OdpowiedzUsuń

Jeśli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem komentuj jako użytkownik anonimowy. Możesz wtedy dodać swój podpis i wszystko OK. Dziękuję też wszystkim komentującym za odwiedzenie mojego boga:)