11 kwietnia, 2018

Wypoczynek nad morzem - Sopot i Krynica Morska.


Nad naszym morzem wypoczywałam wiele razy. Zwiedziłam wiele kurortów od Świnoujścia do Krynicy Morskiej. Podzielę się więc z Wami moimi odczuciami z pobytów w poszczególnych miejscach. Jako że były to miesiące wakacyjne, najczęściej trafiałam na ładną pogodę. Może miałam szczęście, może to ostatnio coś się w aurze poprzewracało! Ale zawsze odpoczęłam i zawsze kąpałam się w Bałtyku, choć woda czasem miała tylko 16 stopni (prawie mors). Zawsze też zwiedzałam miejscowość, w której byłam oraz jej okolicę. W kolejnych postach będę wyszczególniać niektóre kurorty nadmorskie oraz atrakcje, których można tam doświadczyć. Dzisiaj opisuję przepiękny Sopot i klimatyczną Krynicę Morską

SOPOT

Trójmiasto to trzy wspaniałe, naszpikowane zabytkami i atrakcjami kurorty. Są tu piękne plaże, są porty i lotnisko. Dla mnie jest to jeden z najładniejszych zakątków Polski. Gdańsk, Sopot i Gdynię odwiedzają miliony turystów z całego świata, więc o wypoczywanie tutaj raczej trudno, bardziej zwiedzanie. O pięknych miejscach Gdańska już pisałam. Dziś trochę informacji o Sopocie, choć to jedno z najbardziej znanych miejsc w kraju. Już w XIX wieku był popularnym kąpieliskiem i uzdrowiskiem. Powstała wtedy jego ciekawa zabudowa: piękne kamienice, wille i zakłady lecznicze. 




Na przełomie wieków powstało też molo. Stopniowo wydłużano je, a obecnie jest najdłuższym drewnianym molo nad Morzem Bałtyckim (ok. pół km). Jest też wizytówką miasta razem z pięknym Skwerem Kuracyjnym i… strasznie obleganym przez turystów. Ale po wykupieniu biletu można tu spacerować do woli i podziwiać stąd piękne widoki na Zatokę Gdańską, miasto, plaże, latarnię morską, luksusowe hotele i port w Gdańsku. Jest tu też przystań morska skąd odpływają statki wycieczkowe do Gdańska, czy na Hel, jest też klimatyczna restauracja. Miejsce jest piękne, można usiąść na ławeczce i wdychać zapachy morza. 














Oprócz molo do wielkich atrakcji należy też spacer promenadą, klimatycznymi uliczkami, pobyt w parkach lub odpoczynek w kafejkach przy pięknych placach, by chłonąć atmosferę kurortu! Sopot warto odwiedzić, jest piękny, elegancki i luksusowy! 

KRYNICA MORSKA

Leży na Mierzei Wiślanej, za nią jest miejscowość Piaski, a potem już tylko Rosja (Obwód Kaliningradzki). Jest bardzo atrakcyjnie położona, bowiem część miejscowości leży wzdłuż głównej trasy nad Zalewem Wiślanym, gdzie są mariny, porty i można popłynąć np. do Fromborka





Z drugiej strony jest Zatoka Gdańska i piękne, długie plaże oraz część miasta leżąca bliżej morza. 





Wybierając tu swą miejscówkę na wakacje należy wziąć pod uwagę lokalizację ośrodka. Od cieplejszego niż gdzie indziej morza dzielą nas tu las i wydmy. Zresztą cała Krynica Morska leży w sosnowym lesie, w którym porozrzucane hotele i ośrodki wypoczynkowe, mniej lub bardziej luksusowe. Wspaniały tu klimat, dobry dla zdrowia. 





Minusem jest to, że duża część dróg ułożona jest z wąskich betonowych płyt lub płytek drogowych, więc niedogodnością jest poruszanie się tu samochodem (nie mówiąc o autokarze) po tym najmniejszym w Polsce mieście. Podobno ma to się zmienić! Ja, planując wakacje, wybieram ośrodki blisko morza, więc postawiłam na ulicę Przyjaźni, Wojska Polskiego i Żołnierzy. A spacerkiem (ok. 500 metrów) przechodziliśmy do części rozrywkowo-handlowej nad Zalewem Wiślanym i do portu, gdy chcieliśmy korzystać z atrakcji w tej części miasta. 


WIDOK NA MIASTO Z ZALEWU WIŚLANEGO.

OŚRODKI NAD ZALEWEM WIŚLANYM.

W TLE LATARNIA MORSKA W KRYNICY.

REGATY NA ZALEWIE WIŚLANYM.
                                                                             

Oprócz różnorodnych ośrodków mnóstwo tu sklepów, restauracji i kawiarenek. Malownicze i atrakcyjne miasteczko! Bardzo lubię tu wracać, bo to jedno z moich ulubionych miejsc na wakacje.


W DRODZE DO LATARNI MORSKIEJ.

PIĘKNY ZACHÓD SŁOŃCA.


Jest jednak, w sezonie wakacyjnym, ogromny problem, oprócz tłoku – korki. Od Nowego Dworu Gdańskiego, bo tam zjeżdżamy, by dojechać nad morze, prowadzi jedna trasa. A oprócz Krynicy są tu jeszcze inne znane i ciekawe miejscowości wypoczynkowe: Mikoszewo, Jantar, Stegna, Sztutowo i Kąty Rybackie. Problemy pojawiają się już na zjeździe w Nowym Dworze Gdańskim. Jednego razu, gdy wracaliśmy, widzieliśmy ciągnącą się kolejkę samochodów na całej tej trasie (kilkanaście kilometrów). Proponuję, by wybierać terminy w środku tygodnia, wtedy może korków unikniemy. Jeśli jednak przez nie przebrniemy, to potem widoki i relaks w pięknej Krynicy nam to wynagrodzi!  



8 komentarzy:

  1. Hej miałem kiedyś okazję odwiedzić takie miejsce jak Krynica Morska i powiem wam że bardzo mocno polecam tą mieścinę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Krynicy nie znam ale Sopot (jak i całe Trójmiasto) to miejsce warte odwiedzenia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To się zgadza. Każde z tych miejsc jest inne i ma inny klimat!

      Usuń
  3. Widzę, że wspomniałaś o Jantarze, to chyba moja ulubiona miejscowość jeśli chodzi o wypoczynek nad polskim morzem. Ma swój urok... Ostatnio nocowałam w domkach letniskowych blisko morza, bardzo fajne miejsce, polecam.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przejrzałam ofertę, jest ciekawa. Skorzystam kiedyś. Dzięki.

      Usuń
    2. O dzięki Beato za ten link do domków letniskowych. Szukałam czegoś od dłuższego czasu i dzięki tobie się udało :)

      Usuń
    3. Cieszę się, że mogłam pośredniczych w poszukiwaniach! Pozdrawiam:)

      Usuń
    4. Ja również skorzystam z tych domków letniskowych w przyszłym roku gdyż są świetne, naprawdę. Wygodne, tanie, przestronne!

      Usuń

Jeśli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem komentuj jako użytkownik anonimowy. Możesz wtedy dodać swój podpis i wszystko OK. Dziękuję też wszystkim komentującym za odwiedzenie mojego boga:)